שאלות ותשובות

דבר ראשון שצריך לעשות הוא להתארגן יחד ולבחור נציגות דיירים. הנציגות היא זו שתייצג אתכם מול כל הגורמים המקצועיים ותדאג לקדם את האינטרסים שלכם. בהמשך הנציגות, היא זו שתבחר עורך דין דיירים
שילווה אתכם ובסייעו תוכלו להזמין יזמים להציע את השירותים שלהם לקידום הפרויקט במתחם או בבניין שלכם. כך תוכלו לבחור את ההצעה הטובה יותר, לנהל משא ומתן עם היזם הנבחר ולקבל את המקסימום שלכם. מומלץ כמובן לאסוף המלצות ולבחון את הניסיון המקצועי של אותם יזמים טרם ההתקשרות. 

ההמלצה הכי טובה היא בראש ובראשונה לנסות ולדבר עם אותו דייר סרבן! נסו להבין מדוע הוא מסרב לקדם את הפרויקט. לא מעט פעמים ניתן לפתור את הסירוב באמצעות שיח והבנת הצרכים של אותו דייר סרבן ובכך להימנע מסיטואציות לא נעימות בהמשך. במידה ומדובר בסירוב שאינו מוצדק ולא נראה כי יש פתרון באופק, ניתן להיעזר בכלים משפטיים על פי חוק, באמצעות עו"ד מלווה ופניה לערכאות משפטיות ועוד.

לא, כאשר מדובר ב"דייר קלאסי" בפרויקט התחדשות עירונית כל ההוצאות והמיסים חלים אך ורק על היזם/קבלן שבונה את הפרויקט. בעלי הנכסים אינם משתתפים באף הוצאה. עם זאת, קיימות הוצאות אישיות כגון, ארנונה, מים, ספקים שונים, עלויות הסדרת רישום, מיסוי אישי וכד' אשר חלים על הדייר ויש לבחון את הנושא לעומק טרם חתימת ההסכם, באמצעות בעלי המקצוע המלווים את בעלי הנכסים.

כידוע תחזוקה של מבנה חדש גבוהה יותר מבניין ישן בגלל שמדובר ביותר דיירים, תחזוקה של מעלית ועוד ומשכך לרוב דמי וועד הבית יהיו גבוהים יותר. השימוש בשירותים של חברת אחזקה או ניהול באמצעות וועד הבית תלוי בסוג הפרויקט, הנחיות גורמי התכנון וכן, הסכמות עם בעלי הנכסים

גודל הדירה תלוי בסוג הפרויקט באם מדובר בפינוי בינוי או תמ"א 38/1 או תמ"א 38/2. עם זאת, יש מקום לנהל משא ומתן עם היזם/קבלן וזאת בכפוף למדיניות התכנון המוגדרת ע"י העיריה.

***ט.ל.ח
מובהר כי האמור במסמך זה לעיל אינו מהווה כתחליף לקבלת יעוץ משפטי והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במסמך זה הינה על אחריות הקורא בלבד. מובהר כי כל האמור במסמך זה בכל נושא התכנון כפוף לסמכות ולשיקול הדעת של גורמי התכנון המוסמכים.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן